tisdag 29 oktober 2013

Spara eller köpa nu

Kan tänka mig att det inte bara är jag som ibland drabbas av ett stort shoppingbehov ;) Men mellan gångerna detta händer är det inte alltid att jag hinner spara ihop till allt jag vill ha, därför tänkte jag lägga upp några av sakerna som finns på min önskelista i olika prisnivåer. 

Det är väl ingen som har undgått den här snygga ljusstakens intåg!?


bild från House Doctor

Eftersom jag handlar mycket på loppis och secondhand så känns det lite magstarkt med över 300 kr för den underbara ljusstaken från House Doctor, därför skulle jag även kunna tänka mig denna, ett billigare alternativ från Hemtex.

bild från Hemtex



Och vem känner inte igen den här?

bild från Svenskt Tenn

Vasen Dagg från Svenskt Tenn som helt plötsligt fanns på allas önskelista förra julen. Den går dock loss på 2500 kr, alltså inget för mig som studerar... Men andra företag har inte varit sena med att hoppa på tåget och nu hittar vi vasen Flora hos Mio för en tiondel av priset och H&M Home har så klart gjort en för under hundralappen.

bild från Mio
bild från H&M Home



Här om dagen hittade jag dock mitt helt egna exemplar på vår lokala Secondhand för en guldpeng :) Får ta och visa en bild på mitt finfina fynd en annan dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar