måndag 20 januari 2014

Tulpaner och tulpaner


Tänk vilken skillnad det kan vara på tulpaner och tulpaner. Köpte två buketter förra veckan, i olika butiker och på olika dagar. Den här buketten har stått sen i fredags och blir bara finare och finare för var dag som går. Den jag köpte i helgen däremot var katastrof... En tulpan var redan möglig men resten var okej. När dom hade fått stå i vatten några timmar och jag skulle arrangera om dem var det två som var brutna. Tänkte visa bilder på den också men dom vill ni inte se, ingen växtkraft överhuvudtaget :(




Dom här, som mannen valde, blir jag så glad av. Färgerna verkligen strålar! :)


Dom här söta ljusstakarna hittade jag på en secondhand strax efter jul. Perfekt att ha till alla julgransljus jag har sparat på mig! Kostade hela 2 kr/st ;) Men eftersom kvinnan i kassan tyckte dom hörde till julsakerna så fick jag dom för halva priset. Kan inte förstå hur jag kunde få dom så billigt, för jag tycker dom är sååå fina!!! :D

Nu när jag kollar på bilderna ser jag förresten att allt är köpt på secondhand (ja förutom tulpanerna då). Marmorskivan tror jag jag betalade 20 kr för, den lilla "krukan/vasen" en femma och den större vasen hela 25 kr för. Dvs, hela arrangemanget har kostat mig 52 kr plus några tulpaner. Inte illa om jag får säga det själv! :)

Hoppas du får en riktigt bra start på veckan!





1 kommentar:

  1. Ja, ibland är det helt vidunderligt vilka loppisfynd man kan göra!! Diggar särskilt marmorskivan, men jag är ju verkligen en sucker för just marmor!

    SvaraRadera