tisdag 18 februari 2014

Hemgjorda gåvor


Jag tycker om att ge bort saker och överraska människor i min närhet, därmed inte sagt att jag gillar att springa i affärer och köpa dyra presenter.


Ett kort och några fint förpackade hemmagjorda kakor, det är för mig en gåva som speglar riktig kärlek!

För några år sedan så läste jag boken Kärlekens fem språk, det blev en verklig ögonöppnare för mig. Författaren skriver där om att vi människor ofta använder olika språk för att visa kärlek till varandra, en del kanske ger av sin tid, andra kommer med uppmuntrande ord och den tredje, ja den kanske känner sig riktigt älskad när den får gåvor. 
Har du inte läst den så rekommenderar jag verkligen den, tror att den finns både för par och för enskilda individer! 

Så hur gör du för att visa kärlek till människor i din närhet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar