måndag 10 februari 2014

Mina högst personliga inredningstips och trix

I allt för många år har jag kollat i de senaste inredningsmagasinen och önskat att även mitt hem såg ut så. Att jag skulle kunna bjuda hem folk och att dom lite halvt suktande skulle säga saker som "åh va fint du har det" och "fantastiskt, så här vill jag också ha det hemma". Och vet ni vad, det händer faktiskt idag! 
Men idag kollar jag väldigt sällan i inredningstidningar, och när det händer så är det för att inspireras för jag har äntligen hittat min egen stil :)
Vårat hem består antagligen till 90% av ärvda, fådda och fyndade second hand saker, trevligt både för miljön och vår plånbok! 

Så nu kommer tips nr 1 
Hitta saker du gillar, inte saker som inredare och div magasin gillar!


Våra fina metallkrukor bodde här hemma långt innan det blev populärt och jag tok-gillar dom! Inte för att metaller är inne just nu utan för att jag har en historia som hör till och antagligen är det inte så många andra som har just en sån här kruka.


Tips nr 2
Inred och dekorera med saker som betyder något för just dig!


När vi gifte oss hade vi köpt på oss och fått en hel del virkade små dukar som vi använde i vår dukning. Nu får en del av dessa var med även här hemma, dels för att jag gillar dom men också för att påminna om den dagen då vi gifte oss. 


Tips nr 3
Allt behöver inte vara perfekt! 


Förra helgen så hade vi ganska mycket folk här hemma, rättare sagt 20 pers. Kan direkt erkänna att jag har ingen servis med så många delar i, men ingen verkar ha lidit för att vi serverade maten på udda tallrikar och fat ;) Just nu står porslinet, som ni ser, på vårt köksbord och får pryda sin plats ett tag till innan dom åter igen åker in i förrådet i väntan på nästa fest.


Hur har du det hemma och vad är viktigt för dig när du inreder ditt hem?



Missa inte att kika in på Inspobanken för mer tips!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar